משנת 2009, פייסבוק נכנסה לעולמנו ונהירה של בני אדם התחילו להתחבר ולהפיץ פוסטים חברתיים (ופחות). מיד לאחר מכן, בתחילת 2011 אינסטגרם נולדה וגם לשם, כצפוי, התחילה נהירה לפלטפורמת התמונות החברתית. אך, עם השנים הבינו משווקים ואנשי מכירות כי מדובר בכלי חשיפה אדיר וקח נולד המושג שיווק ברשתות חברתיות, וספציפית למאמר הזה – שיווק באינסטגרם. אבל, האם מומלץ לפרסם בה? המשיכו לקרוא:
איך פועל האינסטגרם מבחינת שיווק?
עקב תכולת משתמשים ענקית אינסטגרם יכולה לחשוף בעל עסק בדימונה לכל מדינת ישראל, ואם יירצה בעל העסק, גם להרבה מדינות שכנות ושונות.
אך, לא כך פועל הסיסטם השיווקי של הרשת החברתית הזו. בכדי לשווק באינסטגרם, על המשווק או בעל העסק, לבצע פעולת טרגוט. פעולה זו היא אפיון אוואטר ייחודי המייצג את כלל המאפיינים של לקוח הקצה של בעל העסק, ומשם להגדיר קהל באותם מאפיינים בפרוס ברדיוס לבחירה (כל תל אביב, כל איזור המרכז, תל אביב והרצליה וכו'…).
לאחר שהוגדר הקמפיין, הדבר האחרון שנותר הוא להגדיר תקציב פרסום יומי. התקציבים נדרשים בהתאם לתחרות, ומניסיון 100 ₪ ליום זה המינימום שקמפיינר יאמר לכם, אך ישנן נישות שכדאי יותר וישנן נישות שאפשר פחות. ככל שהתקציב גבוה יותר כך החשיפה גדולה יותר.
האם מומלץ לשווק באינסטגרם?
כל איש שיווק יגיד לכם שכן וגם אנחנו. אם יש תקציב, נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות רבות מגדילה את סמכות המותג ובכך יכולה למשוך לקוחות רבים. כל שכן, אם המתחרים שלכם עושים שיווק ברשתות חברתיות ככלל, תהיו מחוייבים לבצע בכדי לא להישאר מאחור.
איך פייסבוק קשורה לשיווק באינסטגרם?
כידוע, מטא (פייסבוק בעבר) רכשה את אינסטגרם אי שם בשנת 2012 בסכום של מיליארד דולר (!) בערך.
משם, מטא פיתחה את פייסבוק ביזנס מנג'ר אשר בו מגדירים את סוגי הקמפיין שבוחרים – מכירות, לייקים, לידים, לחיצות, מעבר לאתר ועוד. בתוך אותו ביזנס מנג'ר ישנה האפשרות להגדיר כי הקמפיין ירוץ גם באינסטגרם.
משמע, כדי לשווק באינסטגרם נדרש דף עסקי לעסק שלכם עליו ייפתח חשבון ביזנס מנג'ר (business manager).
כמה עולה לשווק באינסטגרם?
המחירים נעים בין 1000 ₪ – 2500 ₪, תלוי באיש השיווק שלכם, חברה תיקח יותר לעומת פרילנסר שיהיה זול יותר. לטווח מחירים הזה יש להוסיף את תקציב הפרסום שאתם תגידו לקמפיינר להגדיר. בפועל, לא מעט בעלי עסקים מגדירים תקציב פרסום של 3000 ₪ ומעלה.
לסיכום,
לשווק באינסטגרם זה כדאי ומומלץ תמיד לשפר את הנוכחות הדיגיטלית בעוד פלטפורמות. קחו איש מקצוע טוב ותתחילו לחשוף את המותג שלכם ללקוחות שלכם ברשתות החברתיות.