בעלי עסקים מבינים שהיום כדי להישאר רלוונטי בתחום, חייב לפעול בזירה הדיגיטלית פשוט, אי אפשר אחרת.
חנויות דיגיטליות הן אופרציה המשלבת מגוון פרמטרים כמו סליקה מאובטחת, תמונות ווריאנטים משתנים, עמודי שירות, עמודי מוצר וכו'.
לכן, אם אתם לקראת הקמת חנות דיגיטלית לעסק שלכם, חשוב שתבינו איך עושים זאת ולאילו שלבים יש לתת דגש ומשמעות גדולה בכדי להגדיר הקמה מוצלחת.
השלבים לבניית חנות דיגיטלית מקצועית וברמה גבוה:
שלב א': אפיון לפני הקמה
שלב האיפיון הוא שלב סופר חשוב שהוא התשתית של כל מה שהולך להיות בתוך החנות ומחוצה לה. האפיון נעשה מול חברת בניית אתרים ששכרתם לבניית החנות, ובו בעצם מדברים על איך יהיה בנוי האתר, לפי איזה קטגוריות יחולק התפריט הראשי, אילו תת קטגוריות, כתובות URL, כניסה ללקוחות, סל הקניות ועוד המון פרמטרים. התשתית היא לב כלל הבנייה ויש לבצע אותה במחשבה רבה ומדוייקת.
כמו כן, החברה מלווה בהליך האפיון וחברה מקצועית תדע גם להכווין את בעל החנות לאפיון איכותי ומדויק.
שלב ב': ניראות ועיצוב
הניראות ועיצוב בחנויות דיגיטליות הן חלק בלתי נפרד מהיכולת המכירתית של החנות, בשפה המקצועי זה נקרא CRO. בחנויות דיגיטליות יש הרבה מידע בעיקר בעמוד הבית ובעמוד המוצר עצמו, ולשם כך נדרש עיצוב מושתת חווית משתמש מדוייקת אשר יוצרת סדר והתמצאות באתר. למשל, בעמודי מוצר יש תוכן רלוונטי על תיאור המוצר, אופציות משלוחים, קופונים, מחיר ללא משלוח ומחיר כולל משלוח, כפתורי הוספת לסל ולקנייה עכשיו, בולטים, תמונות, מפרטים טכניים, תנאי מכירה, שילוב מוצרים נוספים להגדלת הסל ועוד ועוד. את כל המידע שנ"ל יש לסדר בצורה נכונה בעמוד המוצר כדי לתת תחושה של הבנה ועדיפות ללקוח.
שלב ג': בניית האתר
ישנם מגוון פלטפורמות לבניית חנויות דיגיטליות ובחירת הפלטפורמה דורשת חשיבה. ישנם פלטפורמות עם ממשקים נוחים מאד כמו וורדפרס ותוסף החנויות ווקורמס (WoocCommerce ושופיפיי – אלו הן גם המומלצות ביותר.
הבחירה הנכונה היא פלטפורמה אשר מעניקה יד חופשית בהתעסקות וללא כל תלות מסויימת בחברה או במתכנת. בארץ יש מגוון חברות עם פיתוח אישי אשר משאירות את לקוחותיהם בידיים שלהם.
לא לשכוח להתייחס לנגישות לאנשים בעלי מוגבלות, מדובר על חוק במדינת ישראל המחייב כל אתר להיות מונגש.
שלב ד': שיווק
כל בעל עסק יודע ששיווק הוא קודם כל, גם לפני ההכנסות.
הכינו תשתית שיווקית לפני שהאתר עולה לאוויר, הקדימו כל מה שצריך בכדי להגדיל את החשיפה מ-דיי וואן.
ישנם כמה ערוצי שיווק דיגיטל שדי חייב לעשות כמו קידום אתרים אורגני, פייסוק ממומן, גוגל ממומן, אימייל מרקטינג ועוד. אפשר להתחיל עם ערוץ אחד או שניים ולאט לאט להתקדם.
לסיכום,
ארבעת השלבים הללו הם סופר חשובים, ואם ייקחו בכבדות ראש ומחשבה, עתיד החנות יכול להיות הרבה יותר טוב, מקצועי ואיכותי. שימו לב שיש לכם חברת בנייה מקצועית ותמיד תוכלו להיעזר בנו לשירות כזה או אחר.