פייסבוק מזמן הפכה לפלטפורמת לידים רצינית מאד, כאשר נמצאים בה המוני משתמשים בישראל אשר מחפשים שירותים או נענים למודעות ממונות של קמפיינרים לעסקים. אז לאיזה בעלי עסקים פייסבוק מעניקה יתרון אדיר כפלטפורמת שיווק המתאימה כמו כפפה ליד, למהות העסק שלהם אל מול קהל היעד הנמצא בה.
מתחילים.
שיווק בפייסבוק
ראשית נאמר כי פייסבוק היא פלטפורמה שכמעט כל בעל עסק צריך לפרסם בה, הן ברמה האורגנית והן ברמה שלהקים קמפיינים ממומנים בתוך טרגוט (הגדרת קהל היעד לפי אפיון של לקוח פוטנציאלי ומשתנים נוספים) בכדי להכניס עוד כסף לעסק ולגדול ברמה העסקית.
יחד עם זאת, ישנם עסקים שמהות העסק שלהם משתלבת בצורה מיטבית וכמעט מושלמת ברשת החברתית הגדולה והפופולארית. הנה כמה דוגמאות לעסקים כאלו והסיבות.
עסק המבוסס על תמונות
חברות, אשר התמונות שלהם מוכרות יותר מכתיבת הקופי המצורפת אליהן, מקבלות יד עליונה, כיוון שהתמונה היא הדבר הראשון שתופס את העין של הגולש. איזה חברות? למשל חברת בלונים אשר מבצעת סידור בלונים לאירועי חברה, חתונות, בר מצוות ועוד.
חברות נוספות שרק ירוויחו מביצוע פרסום בפייסבוק הם מסעדות ושירותי מזון שונים, מעצבי פנים, מתנות, צלמים וכיוצא בזה.
בעלי מקצוע
גם בעלי מקצועי יכולים להרוויח מפרסום בפייסבוק, אך תמיד כדאי להם לקחת שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל עם חברה מקצועית, כיוון שלרוב בעלי המקצוע יש תחרות חזקה, מאד.
בעלי מקצוע יכולים לפרסם המלצות, הוכחות להצלחות של השירות שלהם וכדומה.
אינסטגרם
עוד פלטפורמה של חברת מטא (בעבר פייסבוק), אשר מבוססת אך ורק על תמונות, כאשר המלל כמעט לא רלוונטי ומומלץ לשלב אותו כבר בתוך התמונה ולהעביר את המסר בפעם אחת.
השימוש באינסטגרם גבוהה מאד בישראל ובקרב כל הגילאים כמעט. אחד היתרונות הבולטים שלו הוא "הסטורי", תמונה שרצה 24 שע' ונגישה לכל עוקב ותופסת את כלל המסך – ניצול מקסימלי של חשיפה.
פינטרסט
פינטרסט דומה לאינסגרם במהות, בערך, כיוון שהן מתבססות על תמונות ואינפוגרפיקות. יש לציין כי פינטרסט היא רשת חברתית עצומה לא פחות, אך פחות נפוצה בישראל.
במידה ועסק שלכם פונה לקהל בינלאומי, אל תהססו להביא טראפיק גם מהפלטפורמה הזו.
האם כדאי לשווק בכמה רשתות חברתיות בו זמנית?
קודם כל, כן. ויש בזה גם היגיון – ככל שהחשיפה תגדל כך עלולים להשתפר יחס ההמרה באתר עצמו. בנוסף, מגוון ערוצי תנועה לאתר שלכם מעיד על אתר פעיל, ועמיד אשר תורם רבות למבצעים את שירותי קידום אתרים שגייסתם.
יש יתרון רב בשיווק רב ערוצי, אך מדובר בתקציבים גבוהים.
לסיכום,
פייסבוק יכולה להיות מקור ראשון ומצוין להמון עסקים בישראל, אך איתה כדאי לשלב את אינסטגרם לפחות.
אז יאללה, רוצו לשווק את העסק שלכם, הגדילו את ההכנסות ותתרוממו לאוויר יותר ויותר. שיווק הוא העסק!
בהצלחה 😊